בלפור – יומן מאבק ||| אמיר השכל

הספר בלפור – יומן מאבק מתאר מאבק עיקש שנמשך כמעט חמש שנים רצופות. הוא מעניק לנו זכות והזדמנות להציץ לקרביים של "האזרח בתפקיד", זה שנלחם עבור כולנו על דמותה של המדינה. ודמותה של המדינה משמעה מסד ערכים וכללי התנהלות שבלעדיהם לא יהיה לישראל קיום – בטחוני, כלכלי וחברתי.

אמיר השכל הוא מחלוצי מחאת היחידים נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה הנאשם בפלילים בנימין נתניהו. אמיר המשיך לעמוד בצמתים, לפעול ברשתות החברתיות ולצאת בצעדות ובשיירות במשך שלוש שנים ושמונה חודשים. אחר כך היה ממנהיגי מחאת ההמונים בבלפור, שנמשכה תשעה חודשים וחצי, ולבסוף המשיך להתייצב ולהפגין גם אחרי הבחירות האחרונות בספטמבר 2020, עד שנתניהו באמת "הלך" וקמה ממשלת שינוי – בלעדיו.

מבין השורות נחשפת הנחישות הבלתי נתפסת של הכותב ושל חבריו לדרך, ששום דבר לא הסיט אותם ממטרתם – לא הגשם והקור בחורף ולא השמש הקופחת בקיץ, לא רגליים מיובלות ממסע רגלי של 121 ק"מ בגיל שישים ושש – ממעון ראש הממשלה בירושלים לחווילתו בקיסריה, לא קללות וגילויי אלימות ולא מעצרים ושוטרים שגוררים אותך ברחוב בניגוד לחוק, גם לא הפגנה שארגנת והתברר שאתה המפגין היחיד שנשאר בה עד הסוף.

גם כאשר שוטרים ופקחים החרימו והרסו את ציוד מאהל המחאה שוב ושוב, די היה בקריאה של מארגני המחאה – והציוד החסר הושלם תוך שעות. הכול היה מאורגן באופן מופתי, בכל מצב, כפי שרק מקבץ אנשים איכותיים ובעלי שיעור קומה יודעים לעשות.

אמיר השכל, תא"ל במיל', טייס ומפקד לשעבר בחיל האוויר, ובשנים האחרונות חוקר שואה ומדריך בוגרים בפולין, הוא ממובילי המחאה נגד בנימין נתניהו. 

מהתגובות ברשת
"לא יכולתי להפסיק לקרוא אותו, עד האות האחרונה. רוצו לקרוא את הספר הזה" (יוחאי מרגלית).

"סיימתי לקרוא תוך יממה את ספרו שלדעתי מחויב קריאה ולמידה כספר חובה בשיעורי אזרחות ע"י כל ישראלי ציוני של תא"ל במיל' אמיר השכל - "בלפור יומן מאבק" וכולי תדהמה והצדעה למול גבורתו וגם גבורתם של כל פעילי המחאה להדחת משטר הטירוף והשחיתות..." (ישראל חר"ג)

332 עמודים, בכריכה רכה
איפה ניתן להשיג: בחנויות הספרים או מהוצאת סער בטלפון 03-5445292 או במייל: saarhanoch@walla.com