למה להשקיע דווקא בספר ולא לפרסם באינטרנט, לגמרי בחינם

עכשיו, בעידן הדיגיטלי, כשכל אחד יכול לפרסם את הגיגיו או את יצירתו בבלוג, ברשת החברתית, בוואטסאפ או אפילו בתפוצת חברים דרך המייל – לשם מה צריך את ההמצאה העתיקה הזאת, ספר מודפס על נייר? בשביל מה זה טוב?

יתרונות פרסום היצירה שלך באינטרנט

1. מסלול ההפקה של ספר כרוך בעלויות לא מבוטלות, בעוד הפרסום באינטרנט הוא לגמרי בחינם.
2. לאורך זמן הכתיבה ועד שהספר מודפס – חסר לכותב משוב של קוראים. פרסום באינטרנט יכול לספק לו משוב תמידי.
3. אפשר לפרסם כל דבר ברשתות החברתיות, בבלוג אישי או בתפוצת מייל, בלי להכניס את היד לכיס, בלי להתעסק עם עריכה, שינויים ותיקונים. ככה כמו שזה. מהיר וחינמי, והמשוב, כאמור – מיידי.

יתרונות פרסום היצירה שלך בספר

1. העריכה: היצירה שכתבת תהיה במיטבה, נקייה משיבושים, סתירות, טעויות ובעיות סגנון, זורמת ומהודקת, מה שיגדיל את הסיכויים שהאדם שיקנה או יקבל את הספר, באמת יקרא אותו ויצלח אותו עד סופו.
2. העיצוב: אותיות נוחות לעין, כותרות בגודל המתאים ומרווחים נכונים (וכמובן הכריכה) יעודדו להתחיל לקרוא, וגם להמשיך.
3. ספר (וזה נוגע רק לספר המודפס ולא לזה הדיגיטלי) הוא משהו פיזי. אפשר לתת אותו במתנה, לחלק אותו, לשלוח, למכור אחרי הרצאה. הוא לא ישקע בהררי המידע והטקסטים המתחלפים ברשת, ואפשר יהיה לשלוף אותו בקלות גם בעוד שנה ובעוד עשר שנים.

אפשר להמחיש את ההבדל בין יצירה ספרותית שמופיעה בספר שטופל על-ידי אנשי מקצוע טובים, לבין אותה יצירה שהתפרסמה במצבה הגולמי ברשת, לאמן שעולה לבמה. הכותב שפרסם את הטקסט הגולמי שלו ברשת, דומה למי שעלה על הבמה היישר מהמיטה אחרי שנת הלילה, לבוש בפיג'מה או באיזה סמרטוט ישן, מכופתר ברישול ומקומט ועל לחיו עדיין בולטים סימנים אדמדמים מקפל בד בכרית. לעומתו, מי שעבר את שלבי ההפקה של הספר (גם ספר דיגיטלי), עולה על הבמה אחרי ששינן והתאמן, התקלח, הסתרק והתלבש כראוי, אולי גם התאפר, ועתה הוא מוכן ומזומן לעמוד מול הקהל.