במילים אחרות – הסיפורים שמאחורי המילים ||| שלום אורן

ספר מענג לחובבי המילים. לכל מילה או ביטוי בספר מוקדש עמוד אחד שמתאר איך הגיעו לעולם ובאיזה מסלול עברו עד שהתגלגלו גם אל השפה העברית והשתרשו בה, לפעמים בטלפון שבור של שיבושים. שלום אורן התחקה אחר מסען של האלגוריה, האמביציה והאמבולנס, הסקנדל, הסקס והפולקלור ועוד יותר מ-200 מילים וביטויים, חקר ובדק, וחזר עם מידע מרתק שמובא בספר במינון מדויק, מבלי להעיק.

מכריכת הספר:
מהו הסיפור המסתתר מאחורי ביטויים כמו וירטואלי, לקנות חתול בשק, סגירה הרמטית, גלריה, אנדרדוג, ג'ינגל וארטישוק ירושלמי (שאינו ארטישוק וגם לא ירושלמי)? את סיפור התהוותם של אלה ועוד מאות מילים, ביטויים ומשפטים, שברובם הגדול הם בינלאומיים, תוכלו למצוא בספר. 

זהו ספרו השני של המחבר שלום אורן, שנולד ברמת גן בחודש הכרזת המדינה, אייר תש"ח. ספרו הראשון, "במלוא מובן המילה", יצא לאור בשנת 2002 ואזל לחלוטין מן השוק. שלום אורן, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בחוגים להיסטוריה כללית ולהיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה, כותב כבר למעלה מעשרים וחמש שנה את תשבצי ההיגיון והתשחצים בעיתון גלובס, ובמשך כמה שנים הייתה לו פינה קבועה בעיתון, שעסקה במקורות המילים.
הספר ערוך בקלילות ובקורטוב הומור ויוכלו למצוא בו עניין גם קוראים שהדקדוק איננו בתחום עניינם. מובאים בו רק מילים וביטויים שמאחורי היווצרותם אפשר למצוא סיפור מעניין.

 248 עמודים בכריכה רכה


מהפרסומים ברשת:
שלום אורן מתראיין על הספר ברדיו ירושלים
איפה ניתן להשיג: בחנויות הספרים, בהזמנה מחנויות מקוונות, או ישירות מהוצאת סער, בטלפון 03-5445292 או במייל: saarhanoch@walla.com