"הבא בתור! ||| אלון ריבק

איך נראים הדברים מאחורי הקלעים של רופא המשפחה?
מדוע אסור לקבל את המלצותיו של הרופא כדברי אלוהים חיים?
הידעתם שדלקת אוזניים יכולה להתפתח תוך דקות, ולהירפא כמעט באותה יעילות עם ובלי אנטיביוטיקה? מה בדיוק מרגיש הרופא כאשר אתם עוצרים אותו במחלקת הגבינות של המרכול השכונתי כדי לספר לו על ההחמרה בטחורים שלכם? האם הטכנולוגיה המתקדמת באמת מקילה על הרופאים? מדוע ההתמחות במחלקות השונות של בתי החולים מלמדת מעט מאוד על המחלות שרופא המשפחה צריך להכיר?
ספרו של ד"ר אלון ריבק הוא קודם כול הספר שכל רופא משפחה, טרי יותר ופחות, ימצא בו עניין וגם טיפים שיחסכו לו טעויות מיותרות וחומר למחשבה. כיצד לארגן מרפאה פרטית, כיצד לשמור על זמינות לאורך כל שעות היום ובכל זאת להישאר עם שפע זמן פנוי, וכיצד למנוע עד כמה שניתן התפרצות של מטופל חדש לפני שאתה מוכן לכך. 

עבור הקוראים האחרים מספק הספר הצצה אל עולמו של רופא המשפחה, זה שכל אחד מאיתנו מגיע אליו במוקדם או במאוחר, לפעמים כמה פעמים בשנה, ואנו פוגשים בו בדיוק כשאנחנו עסוקים בעיקר בעצמנו, ולא בו. הספר הזה יכול לספק את חלומם הרטוב של אלה מאיתנו שביקשו מדי פעם להיות זבוב על קיר המרפאה של הרופא, אחרי שהדלת נסגרת ועוד מטופל נבלע במרפאה. לכאן כולנו מתנקזים ומספרים מה שמספרים לאוזניו של הרופא בלבד. גם פרטים שאיש מהקרובים לנו ביותר אינו נחשף להם. ד"ר אלון ריבק, נשוי ואב לשלושה, עשה את שירותו הצבאי כטייס בטייסת קלה של חיל האוויר. לאחר מכן פנה ללימודי רפואה, התמחה ברפואת משפחה, ובתום ההתמחות פתח, יחד עם שותף, מרפאה פרטית לרפואת המשפחה. במשך שלושים שנים ארוכות עבד בַמרפאה, ובמשך השנים הללו חלפו בחדרו בין 200,000 ל-300,000 מבקרים-מטופלים. לא מפליא, אם כך, שהוא נחשף לאין-סוף סיפורים. מיעוטם שמחים, כמה מהם מוזרים או מביכים, ורובם קשים ועצובים. שנים רבות עם מטופלים רבים כל כך, מספקות תצפיות מעניינות וגם לא מעט תובנות, שכמה מהן יובאו בספר זה.
254 עמודים בכריכה רכה

איפה ניתן להשיג: בחנויות הספרים; בהזמנה מחנויות מקוונות; מהוצאת סער,
בטלפון 03-5445292 או במייל:saarhanoch@walla.com
או ישירות מהמחבר בטלפון 050-7214514 או במייל
 alon@ribak.org