זוגיות בע"מ ||| דני לנצר

ספר שמספק הנאה צרופה, מציג מבט אחר על הזוגיות, ועל הדרך מעורר מחשבה.

מתוך הכריכה:
"יש המחליט לבנות בית, האחר ספינה. אביגדור החליט לכתוב ספר, רק לא ידע איך, ואף פחות מזה, על מה. כבר שבועות שמתנגן בראשו המוטו; 'הגיע הזמן לנהל זוגיות, לא רק לשרוד אותה...' אבל בין מוטו לספר – אוקיינוס. היו ימים שרצון הכתיבה גאה בו עד כדי תשוקה, ובאחרים שכך, כמעט ונשכח. רק המוטו  המשיך כל הזמן לזמזם. עד שבוקר אחד החליט שזהו זה, היום זה היום. מיד התיישב, הניף בנחישות את העט, וכתב באותיות מודגשות: הקדמה. אחר-כך פתח בתיאור נוף פסטורלי שאינו מרמז במאום על מה שעומד להיכתב."

דוקטור אביגדור נהיר, המתגורר ביאכטה, מרצה לכלכלה ולמינהל עסקים, מתחבט בכתיבת תזה שמתמקדת בשאלה האם ניתן ליישם עקרונות מתורות המינהל בחיי זוגיות. ברקע הפרוייקט הוא מצליח, אחרי פרק של נישואים כושלים, לייסד זוגיות חדשה עם סטודנטית תמידית צעירה ממנו בשנים רבות, שמצטרפת אליו תוך זמן קצר למגורים משותפים.

לצד ההרמוניה הנבנית בין השניים מכין אביגדור את ההרצאות לסטודנטים שלו, כשעקרונות מהתחום הארגוני והעסקי מוצגים בהן כמודלים הניתנים ליישום בחיי הזוגיות. תגובותיהם של הסטודנטים, כך הוא מקווה, ישמשו אותו להשלמת התזה. ובעצם, מדוע לא? האם הטמעת טכניקות מינהל בסיסיות ב"עסק" הנקרא זוגיות, יכולה לספק את המתכון המושלם להרמוניה? האם תכנון, ארגון, תקצוב, פיקוח ובקרה, ויישומם של אלה במגרש הביתי, יעבירו את הזוגיות לפסים של צמיחה ויציבות?

המחבר, דני לנצר, בן קיבוץ גינוסר, בעל תואר שני במינהל (MBA) מאוניברסיטת אקרון שבארצות הברית, מחלק כיום את זמנו בין ישראל לארצות הברית ו"מתמחה" זה עשורים שנה בזוגיות ובעסקים. בשנת 2004, כשהחליטו הוא ואשתו לפרק את החבילה, שלפו את שני ילדיהם, נויה ורומי, מספסל הלימודים ויצאו לגבש פירוד מפויס בטיול בן שישה חודשים במקסיקו. באותו מסע נרקם הספר, בין כוס טקילה מול שקיעה על הפסיפיק, לכוס קפה של שעת זריחה באקפולקו. 

227 עמודים בכריכה רכה


על הספר ברשת": ריאיון עם דני לנצר ב-nrg

איפה ניתן להשיג: בחנויות הספרים, בהזמנה מחנויות מקוונות, או ישירות מהוצאת סער, בטלפון 03-5445292 או במייל: saarhanoch@walla.com

עיצוב כריכה: "בית נלי מדיה"