ניר לא מפחד מקרחת ||| אמנון ורנר

סיפור ההתמודדות של ניר, ילד בכיתה ה', עם הסרטן. בסגנון חינני ומקרב מביא אמנון ורנר את הסיפור מתוך זווית הראייה של ניר. הטיפולים, הידיעה שזה מסוכן, הפן החברתי ותגובות הסביבה, וכמובן – הקרחת. מומלץ מאוד לכל ילד שמתמודד עם מחלה קשה, לחבריו, לסביבתו, למטפלים ולבני משפחתו.

מתוך הספר:
"תשמע ניר," אמר לי הדוקטור. "אני אספר לך בקיצור מה קורה. אתה כבר ילד גדול ולא אסתיר ממך שום דבר."

אימא בוודאי כבר ידעה, כי היא ממש בכתה. אבל אני, האמת שקצת פחדתי ממה שעוד מעט יספרו לי, אבל ניסיתי לשחק אותה אדיש, כאילו כלום, לא מתרגש ולא עושה הצגות. שלא יחשבו שאני חלש או פחדן.

והדוקטור המשיך: "יש לך גידול ממאיר. הוא קצת מסוכן, אבל בעזרת הטיפול שתקבל כאן בבית החולים, תתגבר עליו. בהזדמנות אסביר לך יותר בפירוט על המחלה ... חוץ מזה תקבל כמה הקרנות. כן... גם מה זאת הקרנה אסביר בפעם אחרת. מה שכדאי שתדע כבר עכשיו – בגלל ההקרנות השיער שלך ינשור ותהיה לך קרחת במשך כמה שבועות."

"מה?!" צרחתי, "קרחת?! אין סיכוי! אני לא רוצה קרחת!!!"

ואז, רק אז פרצתי בבכי. לא רציתי לבכות, לא מתאים לי, אבל הבכי יצא מעצמו.


אמנון ורנר, חבר קיבוץ כרמיה (עוטף עזה), היה תמיד פעיל בקיבוץ ובתנועה, ובשנים האחרונות סוציולוג, כותב, מספר ואוסף סיפורים. בעיקר סיפורי קיבוץ קצרים. מאות סיפוריו מפוזרים בעיתונות הקיבוצית, באנתולוגיות, באתרים שונים ובשני ספריו – זמן קיבוץ (בהוצאת חלונות) וקיבוץ עובר ושב (בהוצאת סטימצקי). כתב גם ספרי ילדים – ניר נגד סאלים (בהוצאת ספריית פועלים, עליו קיבל את פרס רמת גן), ניר של פרחים וכוכבים (בהוצאת דורון), ניר והמאבק על עץ התות (בהוצאת כתב), וכעת ניר לא מפחד מקרחת (בהוצאת סער). פרסם גם את שומר פעם – תמצית מחקר שערך על השפעת תנועת הנוער. מנהל את אתר סיפורי קיבוץ (כ-1400 סיפורים). מתנדב בכמה עמותות לחינוך, לדמוקרטיה ולשלום.
94 עמודים בכריכה רכה
ביקורת על הספר, מאת ינה יצחקי

איפה ניתן להשיג: בחנויות הספרים, בהזמנה מחנויות מקוונות, או ישירות מהוצאת סער, בטלפון 03-5445292 או במייל: saarhanoch@walla.com